Tuesday, January 08, 2008

Din cufar

Cand eram mai mica, imi doream foarte multe lucruri in ceea ce privea viitorul meu. Mi-am dorit mult de tot sa invat sa vorbesc frumos, mi-am dorit sa scriu poezii, mi-am dorit sa pictez, mi-am dorit sa cant, sa dansez, sa vorbesc multe limbi straine si sa ajung sa folosesc asta in tarile aferente, mi-am dorit sa fiu in centrul atentiei mereu, si, daca s-ar fi putut, la scara larga.

Evident ca nu mi-a iesit tot din ce mi-am dorit. Doamnei Vancu ii voi multumi mereu pentru ca m-a invatat ce inseamna limba romana, pentru ca mi-a pus carti in mana, si pentru ca m-a incurajat mereu sa citesc. Bine, pentru citit am de multumit si familiei, pentru ca de mica mi-au cumparat tone de carti.

Am scris si poezii. Mi-e si teama sa le mai citesc acum, le-am lasat acasa, mamei mele, desi cred ca si ea ar rade cu lacrimi daca le-ar reciti acum. Eh, dezamagiri de adolescenta, impinse la cote maxime. Suferinte, ce mai! :)) Cu pictatul am lasat-o mai moale, ca deh, la mine oamenii erau o chestie ovala pe post de cap, un bat mai lung care reprezenta trunchiul, si inca patru bete mai scurte, care cica erau membrele. Inutil sa mai spun ca eram mereu pe muchia corigentei la desen in scoala... De cantat am cantat in cor, in generala, si pe urma, cat m-au tinut plamanii, sub dus, sau in masina cu fetele, plecand de la bac :)) Fals, evident. Cu cantatul inca mai insist, desi zaresc priviri vadit speriate de trilurile mele. Afoni, desigur :))

De dansat, inca mai dansez. Prin casa. Ca prin cluburi nu mai ajung, dorm dusa pe cand se deschide un club... Asta este, intre timp cica m-am facut fata de cariera (asa se spune cand iti iei un job ca sa iti platesti facturile), si dorm dusa la orele la care studentii abia ce incep sa chefuiasca.

Mi-am mai scos din gaura cu limbile straine si cu tarile, am avut maaaarele noroc sa gasesc un companion la fel de ahtiat dupa nou ca si mine :D

Unde vroiam sa ajung de fapt? Ma gandeam ca e ciudat cat de multe dorinte aduni intr-un cufar, si cat de putine din ele se materializeaza vreodata. E din cauza ca nu putem sa ni le indeplinim, sau pur si simplu din cauza ca nu mai prezinta nici un interes pentru noi? Crestem mari si incepem sa rationam si atunci cand ne dorim ceva?

Anul trecut, in decembrie, o alta mare dorinta a mea era sa ajunga in acel cufar. Azi insa, m-am razgandit. Poate merita sa ii mai dau o sansa. Poate nu e totul pierdut. Si, drept urmare, scot la mezat unul din puisorii acelei dorinte ale mele. Nu e o capodopera, insa uitandu-ma azi la fotografie, mi s-a parut ca respira un pic altfel fata de ultima oara cand am vazut-o. Maybe it's just me, dar inca nu sunt gata sa imi pun aparatul de fotografiat in cufar.


PS: Da, imi doream sa fiu in centrul atentiei. Si as minti daca as spune ca nu e asa. De fapt, a fost asa dintotdeauna. Totul e sa stii in centrul atentiei cui vrei sa fii. Aia cu "la scara larga" e pure crap. Ma indoiesc sincer ca Tarantino m-ar distribui intr-unul din filmele lui fucked up, asa ca mi-am rearanjat prioritatile. :D

8 comments:

Anonymous said...

Cum e cu "centrul atentiei"?

Ai vreau ca ceilalti sa se adune la cele pe care le pretuiesti mai mult? Sa te prinda in uimirea lor fata de lucrurile pe care le-ai pregatit? Si mai ales, sa se vada ca lucrurile frunoase vin de la tine? Ca ai grija de ele, ca le stii valoarea, ca le pretuiesti si ca de fapt... esti tu insuti o mica perla ce te oferi cui coboara in adanc si iti desface cochilia?

Timpul e ca apa marii; matura, imprastie, pune distante si acopera cu uitare. Sau mai rau, cu negura nepasarii si banalitatii spumuite in cotidian. De asta te feresti?

Fara nici o pretentie ca as putea pune aici ceea ce e dincolo de oglinda...ta. Dar imi place.

Imi plac cuvintele tale de om, asa, calde. Sunt precum suflarea ce da viata unei scantei si o tine in viata. Ma gandesc cum ar fi daca ai scrie cu un creion. Ai pune mai multa apasare in randuri? S-ar imprima mai bine emotiile in adanciturile hartiei?

De fapt e contrastul. A ceea ce e in jur si nu mai vreau sa numesc. Mecanic sa animalic. Nu mai conteaza. E spuma murdara de apa aruncata incoace si incolo degeaba si cu mult zgomot.

Amelia said...

Citeste inca o data ce spuneam despre centrul atentiei. Cand eram chiquita, vroiam sa fiu centru atentiei tuturor. Cu timpul insa, acesti "tuturor" au inceput sa se restranga. Nu mi-e teama de timp, stiu ca pentru mine timpul a facut o concesie, si nu matura nimic din ceea ce eu nu vreau sa mature.

Scriu foarte mult cu creionul. De fapt, de o vreme incoace, scriu numai cu creionul. Si daca ar fi sa imi faci o analiza grafologica, ai fi surprins. Abia daca trec cu mina peste foaie. Imi place sa stiu ca as putea sa sterg foarte usor ceva, daca as vrea.

Anonymous said...

Te-am prins la colt cu un creion dupa o linie serpuita.... Damn luck!

Normal ca nu scrii din disperare! Nu arunci sticle in mare!

Dar iti place sa torci cu ale tale ganduri. Nu iti place sa arunci somnului acele fire de framantari - ba cel mai adesea incantari - ba dimpotriva le lipesti usor pe hartie in lumina ultimelor clipiri din lumanarea de la inceputul zilei.

De ce oare felul acesta in care te ocupi de tine imi pare ca cel a unei fetite care seara pune in ordine rochitele papusilor inainte de a le culca?

Sa fie oare gingasie?

Amelia said...

E ori gingasie, ori o a naibii ambitie de a ma face auzita. Oi fi crezand prea mult in mine si in ce am eu de spus lumii...

Anonymous said...

Cand esti inconjurat de caldura, soapte dulci iti ies pe gura. Cantec de leagan...

Cand izgonita te lasi dusa afara, inapoi seara te-aduci murdara.
Furnica-n migala, se spala...

Sigur sunt de razboiul tau declarat. Lumii urate. Indoielnic sunt insa la lupta. Purta-vei oare armele in spate? Cand inamicul nu vrea ca se arate?

Ce arme vrei ca el sa aibe? Cand intunericul e totul din ce are?

Amelia said...

Ar fi probabil cea mai inspaimantatoare si mai distrugatoare arma posibila. Mi-a fost frica de intuneric dintotdeauna. Insa nu ma tem. Am trairile mele in care sa ma incred. Si stiu ca nu ma vor dezamagi.

Si acum imagineaza-ti ca am pus cuvintele astea intr-un vers alb :D

Anonymous said...

Damn la ce pare provocare. Drept ii ca ce e vers nu moare... Dar cum de am ajus sa mi te servesc drept incantare...?

Imi pun imaginea ta vie, ochii culeg imaginea-ti nurlie, si sorb din randurile tale, da de ma'nbat si scap de cele'amare.

Si iata ca iti dau un ajutor... Impreuna sa imprastiem omor. Ha! De-ar cere dusmanu' ajutor... Izbanda-i departe.

De as putea ochii sa'ti dau de'mprumut... caci demult la fotografiat as fi vrut. Frumusetile pe care furi...

Amelia said...

Iarta-ma, si nu o lua ca pe un afront, insa nu vreau ochii nimanui. Am pretentia ca nu e nimeni pe lumea asta care sa vada mai bine decat mine ceea ce eu imi doresc sa vad. Pana la urma, cred ca asta e cursul normal al firii. Fiecare cu coltisorul lui de cer.

Iar frumusetea... nu o fur. O iau doar in leasing, sa zicem. Imi rezerv dreptul sa iau in posesie ceea ce eu stiam a fi frumos in momentul in care e pe punctul de a se ttransforma in fad. Marturie imi stau fotografiile.

Daca ai ajuns sa citesti asta, esti PREA curios!!!

Copyright 2006-2007 Alina Vasilescu - http://ame-lia.blogspot.com/ - alina.vasilescu@gmail.com. Toate textele si imaginile aflate pe acest site sunt proprietatea autorului si nu pot fi folosite integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.