Thursday, July 02, 2009

Povesti de miercuri



Imi place sa ies singura in oras. Imi place sa ascult povestile oamenilor de la terase, imi place sa imi imaginez, doar privindu-i, cum traiesc ei si ce simt. Ieri a fost o zi prolifica. Am trei povesti noi. Nu sunt povesti vesele si fericite, dar sunt importante.

1. Povestea lui Luca
Luca are vreo 4 ani. Sta cu tatal lui la terasa unei cafeterii din centru. Pare un copil fericit. E preocupat de jocul cu sarpe de pe telefonul tatalui. Mult mai preocupat de sarpe decat de tatal lui care incearca sa primeasca o aprobare de la copil de a merge in weekend la munte. Cu Oana. Care Oana il iubeste mult pe Luca. Si care vrea sa mearga cu Luca si cu tatal lui la munte. Inteleg repede ca Oana nu e mama si ca probabil e una din zilele de vizita ale tatalui. "80% dintre familii sunt disfunctionale", imi spun, in timp ce Luca decreteaza: "Da, vreau sa mergem la munte, dar ciocolata nu ii dau!". Mi-ar place sa il intalnesc pe Luca peste vreo 15 ani si sa il intreb despre weekendul la munte cu Oana. Si nu mi-as dori sa imi raspunda: "Mda, care din ele era Oana?"

2. Povestea blondei cu bucle si bluza inflorata.
Am trecut pe langa cabinetul unei doamne doctor ginecolog. La intrare, o fata frumoasa, blonda, buclata, cu o bluza inflorata care mi-a atras privirile. Fata plangea cu sughituri. M-am gandit ca ar putea fi vorba de o sarcina nedorita, tinand seama de locul unde plangea fata. Mama tragea cu sete dintr-o tigara care ii tremura in mana, si ii repeta tatalui: "Taci! Opreste-te! Inceteaza!". Cavalcada tatalui era insa mult prea dezlantuita ca sa se mai poata opri: "Cine dracu te-a facut asa curva ordinara?". "80% dintre familii sunt disfunctionale", imi spun din nou, si imi doresc sa ma intalnesc cu fata blonda cu bucle si bluza inflorata peste 10 ani, sa o intreb care e cel mai mare regret al vietii ei si sa imi spuna "Nici unul. Ti-o prezint pe fiica mea. Are 10 ani."

3. Povestea dragostei. Din vremea holerei.
Pe pervazul vitrinei unei librarii dormea un barbat, cu mana pe vitrina. In dreptul mainii lui era expus un volum din "Dragoste in vremea holerei". Poate era o pura coincidenta, poate pur si simplu asa adormise, poate era atat de beat incat nici nu stia unde se afla. Ma intrebam unde ii e familia. Dupa care mi-am amintit ca 80% dintre familii sunt disfunctionale. Mi-ar fi placut sa il trezesc si sa il intreb de ce s-a oprit acolo. Si da, mi-ar fi placut sa imi spuna o poveste care sa inceapa cu "Astept de mai bine de jumatate de veac ocazia sa imi reinnoiesc juramantul de eterna fidelitate si dragoste vesnica."

Acestea sunt povestile mele de miercuri. Dupa cum spuneam, nu sunt vesele, insa recunosc ca m-au facut sa inteleg cat de mult am, cat de bine e sa fi intr-o minoritate de 20%, si cat de fericita sunt de fapt. Si probabil ca in acel moment am devenit ciudata orasului: singura femeie care zambea pe strada.

10 comments:

nana said...

mi-a placut postul tau; pana si titlul e bine ales...da,povesti "dulci amarui". Ma gandeam si eu la cele trei personaje ale povestii tale...
Luca...ar putea spune multe despre weekendul cu Oana,sau nici nu isi va mai aminti de acel weekend, sau mai rau,poate se va pierde intr-o casa de copii...
Fata blonda cu bluza inflorata... o sa uite "experienta" asta, sau mai rau, o sa uite numarul drumurilor facute la ginecolog...
batarnul ametit de alcool...nu-si va mai aminti nicidata cine este cu adevarat sau de ce a ajuns sa nu mai stie nimic despre el...sau mai rau,va sfarsi intr-un azil de noapte...
...................................
da,fiecare persoana care trece pe langa tine are o poveste, o poveste pe care de cele mai multe ori, e mai bine sa nu o auzi...

Amelia said...

Eu cred ca orice poveste merita ascultata. Cred ca toti oamenii au ceva de spus si ca povestile lor, daca stim sa le ascultam cu o oarecare detasare, ne pot invata sa fim mai buni. :p

Doru Oprişan said...

80% dintre relatii sunt disfunctionale pentru ca cel putin unul dintre cei doi minte. Daca oamenii s-ar opri inainte sa minta, nu ar exista decat relatii functionale si, e adevarat, mai multi oameni singuri. Desi.. cu siguranta daca nu ar exista atatea minciuni, oamenii si-ar gasi mai usor jumatatea.

Amelia said...

Tu crezi sincer ca oamenii stiu sa functioneze fara minciuni? Eu nu cred ca exista vreun om pe lumea asta care sa isi fi cladit realitatea doar pe adevaruri. Dar asta e o cu totul alta discutie, expandabila la maximum :p

Doru Oprişan said...

Macar in cuplu sa nu se minta. De ce e nevoie sa mintim persoanele la care tinem cel mai mult? Sau am tinut? Mi se pare aberant.

Amelia said...

ESTE aberant. Insa o fac toti pentru a se proteja sau pentru a isi proteja partenerul. Incearca ceva: fa un sondaj printre prietenii tai. Ai sa fii surprins de ce o sa afli. :p

Doru Oprişan said...

Nu e nevoie. Sunt suficient de socat de ce am aflat pe pielea mea.

Amelia said...

Imi pare sincer rau. Insa e mai bine sa stii unele lucruri. Te fereste de o sarabanda intreaga de probleme viitoare.

Doru Oprişan said...

Partea proasta e ca ma impiedica sa mai am vreodata incredere totala in cineva. E atat de SF ce s-a intamplat incat acum cred ca absolut orice e posibil din partea oricui, indiferent cat de apropiat.

Amelia said...

Chiar asa si este, Doru, orice se poate intampla, si poate sa vina de la absolut oricine. :(
Stiu, e trist, e dureros, insa asta e realitatea. Poate ai sa imi povestesti intr-o zi ce ti s-a intamplat. Ma gasesti pe emailul postat pe pagina principala. :D

Daca ai ajuns sa citesti asta, esti PREA curios!!!

Copyright 2006-2007 Alina Vasilescu - http://ame-lia.blogspot.com/ - alina.vasilescu@gmail.com. Toate textele si imaginile aflate pe acest site sunt proprietatea autorului si nu pot fi folosite integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.