Sunday, May 21, 2006

My friend, Munchausen

Munchausen Syndrome by Proxy (MSbP), definiton = a caregiver feigns or induces an illness in another person, usually her or his child, to gain attention and sympathy as the "worried" mother or father.

Incepe sa ma sperie abundenta de simptome ale acestui magnific sindrom. Le regasesc zilnic in spatele unor oameni aparent calculati si rationali. On a daily basis, imi revizuiesc integul sistem analitic si senzorial, pentru ca nu cumva sa imi scape vreun detaliu, si sa ma gasesc cu garda jos cand cineva va incerca sa imi induca acea "boala". ultimul lucru de care am nevoie, once the broken heart has been mended by itself, e cineva care sa vina cu un leucoplast ingalbenit de rivanol, si sa mi-l lipeasca pe atrii. E un tratament invaziv, cine naiba poate sa aiba pretentia sa iti rupa echilibrul si pe urma sa vina cu rivanolul in varf de leucoplast sa te faca bine? Hell, nu asa functioneaza.

Cum arata un suferind de sindromul Munchausen de proximitate? Basically, pare absolut normal. La o privire mai atenta insa, se remarca o usoara intunecime a fetei, o conturare bine definita a corpului. Totul in jurul lor va straluci, fara echivoc. Oarecum te fac sa te simti ca si cum ai vana vampiri, le urmaresti semnele, si ei habar nu au.

Ceea ce nu stiu insa bolnavii de MSbP este ca nu e nevoie de prea multa pregatire ca sa ii surprinzi in mijlocul actiunii. Tot ce iti trebuie e un pic de fler, un pic de stabilitate psihica, un pic de sustinere morala de la cei care te iubesc, si desigur, acea doza de selfawareness care sa nu te lase amagita. Asa ca am putea aviza amatorii. Suntem doar o mana de oameni cei care va putem opri, dar God knows ca o sa o facem over and over again, pana va trec ideile nastrusnice.

4 comments:

Alecu said...

Imi place rugozitatea betonului din planul apropiat. Sa insemne ceva, oare? :b

Ieri l-am pleznit pe Miki peste fatza si in timp ce se tavalea pe jos m-am dus la el cu un pachet roz de 'Freshmaker pH 5.5 Wet Towel Wipes' si l-am intrebat:
- Probleme cu vederea, Dorele? Te putem ajuta cumva? Iti dau un servetzel?
M-a injurat intre doua gemete de durere.
Hmmm, am stat si m-am intrebat: "oare ce are cu mine? doar scrie pe pachetzel 'alchohol free'". Eh, nu i-o fi placut c-or fo produse la Focsani :D

(crezi ca am probleme? sa ma caut si eu de simdromu asta-l tau? :b)

Amelia said...

tocmai rugozitatea respectiva ma interesa, to be honest. ma ducea cu gandul la niste versuri: "si, desi imi port cu destul stoicism soarta mea de granit, cateodata ma trezesc tipand: circulati numai pe partea carosabila a sufletului meu, barbarilor!".

on the other hand, cred ca in fiecare din noi zace un mic baron. problema ca pe unii pune stapanire... :D

Anonymous said...

beware of Alecu...he might be dangerous

Amelia said...

alecu, daca razi, te pleznesc: "MIKI, tu esti?" :D

ja, stiu ca poa sa fie periculos =)). d-aia cre ca si stau pe langa el =))

Daca ai ajuns sa citesti asta, esti PREA curios!!!

Copyright 2006-2007 Alina Vasilescu - http://ame-lia.blogspot.com/ - alina.vasilescu@gmail.com. Toate textele si imaginile aflate pe acest site sunt proprietatea autorului si nu pot fi folosite integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.